Gaming Corps och Snoop Dogg lanserar spel tillsammans
Det svenska spelutvecklingsbolaget Gaming Corps AB och den amerikanska rapikonen Snoop Dogg har gått samman för att lansera ett nytt och exklusivt spel: ”Snoop’s High Rollers”.
Spelet – som även involverar Roobet Casino där Snoop Dogg agerar som ambassadör – är en fusion av musik, kultur och spel som siktar på att ta branschen med storm.
”Snoop’s High Rollers” är mer än bara ett vanligt casinospel. Det är en hyllning till en karriär som sträcker sig över tre decennier och en spelupplevelse som speglar Snoop Doggs personliga stil och musikaliska arv. Spelautomaten kombinerar element från både tidiga och senare verk av Snoop Dogg, där rapparen själv varit delaktig i utvecklingsprocessen.
Spelet är inspirerat av Snoop Doggs livsstil
Snoop’s High Rollers kommer med en rad spännande funktioner och unika element direkt från Snoop Doggs livsstil. Allt detta sker i samarbete med Gaming Corps och även med Roobet, ett företag som snabbt blivit en pionjär inom branschen sedan dess start 2019. Lanseringen av spelet sker exklusivt hos Roobet och planeras senare att rullas ut globalt via Gaming Corps distribution.
Juha Kauppinen, VD för Gaming Corps, uttrycker sin entusiasm över samarbetet. Så här säger han i ett pressmeddelande:
– Snoop Dogg, mina damer och herrar! Det är med stolthet och glädje vi på Gaming Corps fått chansen att utveckla ett spel i nära samarbete med Snoop Dogg där vi kombinerar vårt unika spelperspektiv med Snoop Doggs oöverträffade stil och karisma.
Kauppinen är särskilt nöjd över att samarbetet har gett Gaming Corps möjlighet att marknadsföra Snoop’s High Rollers på ett sätt som saknar motstycke.
– Vår vision är att erbjuda spelare en upplevelse utöver det vanliga, där musik, kultur och gaming smälter samman till något extraordinärt. Vårt nära samarbete med Roobet har möjliggjort det omöjliga för oss, nämligen marknadsföring i världsklass med en budget vi bara kunnat drömma om.
Spelets lansering ska bli en händelse att minnas
Marknadsföringsinsatserna för ”Snoop’s High Rollers” är omfattande. Gaming Corps och Roobet har sammansatt ett team av marknadsföringsexperter som specialiserar sig på underhållning för att säkerställa att spelets lansering blir en händelse att minnas.
Anthony Brennan, chef för partnerskap vid Roobet, är entusiastisk inför lanseringen. Så här säger han i ett pressmeddelande:
– Roobet älskar att tänja på gränserna och ryggar aldrig tillbaka för en möjlighet att föra samman iGaming och popkultur. Snoop älskar sitt spel, vi älskar spelet och vi har varit överväldigade av upplevelsen att bygga något som känns fräscht i en bransch full av remixer. Vi kan inte uttrycka tillräckligt mycket bra saker och ord om Gaming Corps-teamet, och vi är spända på att höra vad spelarna och communityn har att säga!
Snoop Dogg har varit med i utvecklingsprocessen
”Snoop’s High Rollers” är ett exempel på hur kändisar alltmer engagerar sig i spelutvecklingsprocessen, vilket inte bara ökar intresset utan även breddar målgruppen för iGaming. Med Snoops personliga involvering i utvecklingen, tillsammans med Roobets erfarenhet av att skapa engagerande och innovativa spelupplevelser, står spelet redo att erbjuda något nytt och spännande för såväl fans av Snoop Dogg som entusiastiska spelare.
Med denna lansering siktar Gaming Corps, Snoop Dogg och Roobet på att bryta ny mark inom spelbranschen. Datumet för den globala lanseringen väntas med spänning och intresset från både spelare och analytiker är stort.
Snoop Dogg fortsätter att vara en mångfacetterad artist och entreprenör vars inflytande sträcker sig långt bortom musikscenen – och nu även djupt in i den digitala spelvärlden.