Nästan tre av fyra svenskar spelar om pengar
Personer över 50 spelar mest enligt Spelinspektionens rapport.
Läs artikelnRobert är en av de tre som startade CasinoWings år 2015 och har sedan dess recenserat hundratals spelsajter. Digital marknadsföring och företagande online har alltid varit av intresse för honom och redan som 16-åring startade han sitt första egna företag. Med sin expertis inom just digital marknadsföring har Robert fyllt en väldigt viktig roll i utvecklingen av CasinoWings. Tillsammans med de andra grundarna har han tagit CasinoWings från ett roligt sidoprojekt till att idag vara en av de bästa sajterna för information om allting casinorelaterat.
Robert började sin karriär via sin utbildning inom IT, men det metsa av det han har lärt sig genom åren har han lärt sig själv genom att alltid hålla sig uppdaterad om av vad som händer i branschen. Med sitt första företag började han nosa sig in i IT-världen och tids nog hittade han vilken nisch han ville specialisera sig inom – digital marknadsföring. Han började arbeta på webbyråer för att hjälpa lokala företag att uttöka sin närvaro online. Med den erfarenhet och kunskap han utvecklade genom åren så var läget rätt att dra igång något eget, tillsammans med Sebastian och Andreas beslutades det att starta CasinoWings.
Fröet till idén bakom CasinoWings kom från att ha sökt på olika gambling-relaterade termer på internet och fått upp en hel del otydliga resultat där de ansåg att ingen tidigare sajt riktigt hade lyckats skapa en bra upplevelse för besökaren. De slängde sig med massa termer som kan vara svåra att förstå för de lite nyare spelarna och var inte särskilt hjälpsamma med att se till att läsaren skulle förstå vad som sades. Robert har alltid helst sett att han arbetar för sig själv och här såg han en väldigt bra möjlighet att skapa en affiliate sajt som skiljde sig från mängden. Tillsammans med sina vänner startade han CasinoWings, en portal för onlinespel med syfte att vara en rättvis och transparent guide för alla spelare där ute.
Som tidigare nämnt har Robert recenserat en hel del casinon själv, för att ta reda på vad varje sajt har att erbjuda. Genom sina kunskaper inom digital marknadsföring och iGaming har han sett till att CasinoWings ska vara en lättillgänglig portal med de bästa guiderna och opartisk information. Även om iGamingbranschen har förändrats mycket de senaste åren så står grundidén för CasinoWings fast, att stå på spelarnas sida och hjälpa dem att förstå sig på casinovärlden.
Robert är fortfarande en väldigt viktig del CasinoWings-teamet och arbetar framförallt med att öka våran synlighet online så att fler hittar till oss. Som det inbitna casinofan han är, har han alltid varit intresserad casinospel – både online och landbaserade. Han favoritspel online är slots där mycket händer och där bonusen bjuder på den där lilla extra spänningen, som exempelvis Reactoonz. När han besöker landbaserade casinon är det däremot klassiska bordsspel som lockar mer, då hittar han snabbt till Blackjackborden.
Utöver sitt arbete med sajtens SEO så reser han till olika iGaming-event för att lära sig mer om branschen. Genom att närvara på konferenser håller han sig uppdaterad om vad som händer i branschen och lär sig om nya trender som påverkar såväl affiliates som spelare.
Utanför arbetet tycker han om att umgås med vänner, titta på serier, och han är inte främmande för att spela en NHL-match på Playstation.
LinkedInPersoner över 50 spelar mest enligt Spelinspektionens rapport.
Läs artikelnSamarbete mellan flera aktörer ligger bakom minskningen.
Läs artikelnEtt partnerskap som gynnar både spelare och svenska nätcasinon
Läs artikelnRiskerar att bli den förste i Sverige att dömas.
Läs artikelnRiskerar ett enormt stort bötesbelopp.
Läs artikelnEn pratstund med Daniel Kalinowski om Blueprint Gamings julslots.
Läs artikelnTekniska fel låg bakom vissa brister vilket anses förmildrande.
Läs artikelnRollen som både domare och aktör på spelmarknaden ifrågasätts.
Läs artikelnHoppas att casinon ska bli ekonomisk motor och turismboost.
Läs artikelnSvårt att stoppa olicensierade aktörers marknadsföring
Läs artikeln